صفحه اصلی / اخبار معماری / طراحی دکوراسیون اداری، دفتر کاری خالی از خستگی

این روزها در شهر های شلوغ بیشتر افراد تایم زیادی از روز خود را به کار اختصاص می دهدند، روزهای پیوسته هفته و کارهای تکراری هر روز که تنوعی برای افراد ندارند کسالتی همراه با تکراری بودن را به افراد منتقل خواهند کرد ، اما چطور می توان در دل این یکنواختی تنوعی زیبا و چشم گیر به وجود آورد که توام با تازگی باشد ؟
حداقل هشت ساعت کاری در دفتر به معنای آن است که شما باید بتوانید هوشیار باشید و هر لحظه از محیط اطراف خود انرژی بگیرید تا بتوانید یک کارمند خوب و کارآمد باشید . نکات بسیاری وجود دارد که در زمان طراحی محیط اداری باید به آن ها توجه کرد .

:مواردی که در دفاتر اداری و محل کار لازم است رعایت شده و درست به کار روند

امکانات و فضاها
زمان اجرا
نام تجاری و رنگ
وسایل اداری

امکانات و فضاها 

یک دفتر اداری و یا فضای کاری بسته به اینکه چه تعداد افراد در چه بازده های زمای در آن جا کار می کنند می تواند متفاوت باشد، بخش های مختلف فضاهای اداری نیازمند به امکاناتی متفاوت هستند مانند: آشپزخانه، تعداد اتاق های مختلف بنا به نیاز کاری،  فضای لازم برای استراحت، اتاق کنفرانس و دیگر فضاها 
اغلب موارد در طراحی دکوراسیون اداری این فضا باید رسمی و تا حدی جدی باشد و طراحی اتاق مدیریت در مقایسه با دیگر دفاتر شرکت وقت و زمان بسیاری را می طلبد چرا که دکوراسیون مدیریت بایست منحصر به فرد و لوکس باشد 
و در مورد اتاق جلسات، باید فضایی آرام و به دور از رفت و آمد باشد،  پس فواصل و محدوده حرکت و ارتباطات اتاق جلسه و کنفرانس جلسات، از جمله نکات قابل توجه می باشد.

رنگ  

علایق، کوچک و یا بزرگ نشان دادن فضای مورد نظر و از همه مهمتر رنگ سازمانی از مهمترین عواملی به شمار می آیند که برای انتخای رنگ محیط کار و یا دفتر اداری می توان خاطر نشان کرد. اگر می خواهید فضای اداری شما بزرگ تر از حد معمول به نظربرسد از رنگ های روشن مانند کرم و سفید استفاده کنید، همچنین سازمان های بزرگ که دارای رنگ سازمانی مختص به خود هستند به کار بردن رنگ مخصوص از مهترین المان ها برای نشان دادن آن شرکت و یا سازمان خاص هستند.

از آن موارد داشتن نور مناسب و طبیعی دردفترکار است، بهترین نور، نور طبیعی بیرون و خورشید است تا از طریق پنجره ها به دفتر شما راه پیدا کنند و روشنایی را به شما هدیه دهند ، پس دراستفاده از وروری شیشه ای برای فروشگاه ها وبه کارگیری پنجره ها در جای جای فضاها بیش ازهر زمان دست و دلباز باشید، چرا که نور و روشنایی انگیزه ی کافی را هم به شما و کارمندانتان هدیه می دهد زیرا خستگی را از چشمان شما دور می کند و سرحال تر از هر زمان به کار خود مشغول خواهید شد.

زمان اجرای کار، بی شک سرعت عمل از دغدغه های همیشگی کارفرمایان بوده و است 

زمانی که شرکت و یا فروشگاهی نیازمند تغییر و یا بازسازی دارد یکی از عواملی که ماتع انجام و یا به تعویق انداختن کار می شود زمان اجرای کار و تحویل به موقع آن است، اما چرا این امر تا این امر برای صاحب کسب و کاربا اهمیت است ؟ خوب عواملی مانند : 

 فصل
 نقل مکان و جابه جایی  

می تواند از مهمترین عوامل تاثیرگذار باشند

اهمیت فصل در در زمان بازسازی محل کار 

یک سری صنوف مانند وسایل خانه ، لباس،مبلمان و …. در یک سری فصل ها مانند۳ ماه زمستان که نزدیک به عید است بازار داغی برای خرید دارند، و مشتریان بیش از هر زمانی در مدت برای خرید به آن ها رجوع می آورند اگر این صنوف در این بازده های زمانی تعمیر فروشگاه خود را آغاز کنند به یقین مشتریان باالفعل خود را از دست خواهند داد و صرف اقتصادی برای آن ها نخواهدد داشت، پس برای طراحی دکوراسیون اداری این بازده ی زمانی برای این صنوف مناسب نمی باشد .

نقل مکان و جابه چه تاثیری خواهد داشت ؟  

این مورد برای صنوف کالا محور و هم دیگر صنوف به یک اندازه قابل اندازه گیری است،
زیرا جابه جایی برای مدت زمانی که محل کار در دست تعمیراست مشتریان شما ممکن است از مکان جدید شما مطلع نباشند و برای مدتی هرچند کوتاه مشتریان خود را از دست دهید، پس اگر به دنبال ساخت، بازسازی و یا هرگونه تغییر در محل کار خود هستید شرکت هایی را برای این کار انتخاب کنید که دراصرع وقت بهترین و اثر .بخش ترین تغییر را در محل کار شما به وجود آورده و رضایتی قابل توجه برای شما به ارمغان بیاورند

وسایل اداری وتاثیر آن ها در طراحی دکوراسیون اداری 

برای انتخاب وسایل اداری و محل کارخود به همه نکات باید توجه داشت، برای انتخاب مبلمان اداری مناسب که از وسایل ضروری محل شما به حساب می آیند، باید انتخاب درست و هوشمندانه ای داشت زیرا بیشتر اوقات کاری پشت میز سپری می شود،  بنابراین درنظرگرفتن میز و صندلی مناسب با متراژ محل کارو عنوان شغلی افراد جز اولین اصل برای طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کاری محسوب می شود.همچنین به کارگیری قفسه و یا فایل مخصوص برای ذخیره سازی و نگهداری فایل و پرونده های مهم دراتاق ها را هم نباید فراموش کنیم..
همچنین تزئینات باعث تغییر فضای خشک و جدی دفتر کار می شوند پس بهتر است علاوه بر تهیه وسایل ضروری برای دکوراسیون دفتر کار به زیباسازی و تزئینات آن نیز اهمیت داده شود. برای زیبایی و جلوه ی بیش تر دیوار هامی توانید از انواع تابلو ها و قاب عکس های تزئینی استفاده کنید. همچنین قرار دادن گیاهان طبیعی باعث زنده بودن محیط خواهند شد و می تواند دفتر کار شما را از حالت رسمی و خشک خارج کند.

تنظیم و گردآوری : فاطمه پهلوان زاده